خط موبایل علی_دایی
نوشته شده توسط : spudgene

            خطوط رند اسمی نوع متفاوتی از خطوط رند تلفن همراه هستند که سهولت به یاد سپردن آن‌ها با هیچ شماره‌ی عددی دیگری قابل مقایسه نیست. این نوع از خطوط به جای این که از یک شماره‌ی هفت رقمی تشکیل شده باشند، از یک اسم یا کلمه و یا مجموعی از دو یا چند اسم یا کلمه تشکیل شده‌اند، مثل 0912Rayaneh یا 0912Setareh و یا 0912AliDaei  . مسلما به یاد سپردن چنین شماره‌هایی بسیار بسیار ساده‌تر از یک شماره‌ی عددی است. چه کسی شماره‌ای مثل 0912Setareh را فراموش می‌کند؟


نحوه‌ی شماره‌گیری این شماره‌ها چگونه است؟

بسیار ساده! فقط کافی است که در هنگام شماره‌گیری به جای حروف، عددها را شماره‌گیری کنید. فرض کنیم شما می‌خواهید با خط موبایل علی دایی تماس بگیرید، بعد از این که کد 0912 را شماره‌گیری کردید از روی حروف مندرج بر روی دکمه‌های موبایل یا دستگاه تلفن حرف N را پیدا می‌کنید. حرف A بر روی عدد 1 قرار دارد، بعد L را پیدا می‌کنید که آن هم روی عدد 5 است، سپس I که روی عدد 4 قرار دارد و همینطور الی آخر. یعنی شماره‌ی 0912alidaei   مساوی است با ۰۹۱۲۲۵۴۳۲۳۴ . یعنی شما در هنگام حفظ کردن این شماره فقط کافی است که کلمه‌ی alidaei را حفظ کنید که بسیار ساده است و در هنگام شماره‌گیری هم از روی حروف عددها را جایگزین می‌کنید.

این حروف بر روی تمام دستگاه‌های موبایل و همینطور بر روی تقریبا تمام دستگاه‌های تلفن که از پنجاه سال پیش به این طرف ساخته شده‌اند وجود دارد. آیا تا به حال به این فکر کرده بودید که چرا بر روی دستگاه‌های تلفن معمولی حروف انگلیسی درج شده؟ دقیقا به خاطر همین منظور بوده است. سالیان زیادی است که شماره‌های اسمی در کشورهای اروپایی و آمریکایی رواج دارند و شرکت‌ها، موسسات، فروشگاه‌ها، اشخاص و ... شماره‌های اسمی برای خود تهیه می‌کنند تا به یاد سپاری آن‌ها برای مشتریان و مخاطبانشان ساده و آسان باشد. برای مثال یک شرکت اجاره اتومبیل در آمریکا شماره‌ی تلفن دفترش CarRent است. کسی که یک بار با این شماره برخورد کند همیشه در خاطر خواهد داشت که اگر نیاز به اجاره‌ی اتومبیل داشته باشد می‌تواند با شماره‌ی CarRent تماس بگیرد، بنابراین این شخص هنگامی که احتیاج به اجاره کردن اتومبیل داشته باشد مستقیما با این شماره تماس خواهد گرفت و نیاز ندارد تا به سراغ آگهی‌های روزنامه یا آگهی‌های اینترنتی برود در نتیجه هم در وقت مشتری صرفه‌جویی خواهد شد و هم آن شرکت اجاره‌ی اتومبیل با انتخاب هوشمندانه‌ی چنین شماره تلفنی بر رقبای خود پیشی گرفته و مشتری را به سمت خود هدایت خواهد کرد.
در کشور ما به لحاظ کدبندی تلفن‌های ثابت در مناطق مختلف امکان خرید شماره‌ی ثابت به صورت حروفی تقریبا وجود ندارد اما شماره‌های موبایل این محدودیت را ندارند و شما می‌توانید هر شماره‌ی حروفی‌ای را که در نظر دارید برای خود تهیه کنید و به این ترتیب شماره‌ی خود را در ذهن همگان ماندگار کنید. فرض کنیم نام شما علیرضا باشد، چه شماره‌ای رندتر از 0912Alireza (یا در هر شهری که هستید با پیش شماره‌ی همان شهر) می‌تواند برای شما وجود داشته باشد؟ یا اگر حرفه‌ی شما مثلا به راه‌اندازی و تعمیر تاسیسات مربوط باشد چه شماره‌ای بهتر از 0912Tasisat در ذهن مشتریان شما باقی خواهد ماند؟ اگر شما شماره‌ای مثل 0912Tasisat را در روزنامه آگهی کنید هر شخصی که یک بار آگهی شما را ببیند همیشه در یاد خواهد داشت که 0912Tasisat در زمینه‌ی تاسیسات فعالیت می‌کند و بنابراین هر زمان به خدمات تاسیسات احتیاج داشته باشد مستقیما با شما تماس خواهد گرفت که این یعنی برتری در به دست آوردن مشتری در مقابل رقیبان آن هم فقط با یک راهکار ساده. یا مثلا باز فرض کنید یک شرکت فروش رایانه بخواهد تبلیغ تلویزیونی داشته باشد، اگر این شرکت در تبلیغات تلویزیونی خود شماره‌ی 0912Rayaneh را به مردم معرفی کند دیگر احتیاج نخواهد داشت که به طور مداوم هزینه‌ی گزاف تبلیغات تلویزیونی را متحمل شود زیرا با همان دفعات اولیه شماره‌ی خود را در ذهن میلیون‌ها نفر ماندگار کرده است و به این ترتیب کارکرد تبلیغاتی بسیار بسیار مناسبی را فقط با یک شماره تلفن برای خود ایجاد کرده است.

 





:: برچسب‌ها: خط موبایل علی_دایی ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: